lördag 6 mars 2010

Mums vilken fredag

mums!
felizia och maria.
kristoffer :)
yeah.
emma och magda.
tede och jessica.
coffe, olivia, mia, hadi, nattis, ida, jessica.
mia, agnes, löven, kristoffer, björn, maria, tom.
Fredag

Jag for hem efter skolan och satt mej vi datorn ett tag.
Sedan var det dags för fredagsduschen, fyyy.
Jag duschade i 57 minuter, och var mer likt ett russin
än en nyduschad fräch och snygg brud.
Det tog några fem kvarter, som det alltid gör innan jag
orkar klä på mej och fixa mej.
Sedan for vi mot fränsta efter att vi svängt in hos emma
och hämtat upp henne, go knoppen där.
Jag köpte godis och la i en liten trä låda jag målat åt maria.
Och uppe på allt godis fick hon en triss lott.
När vi kom fram till maria, gick jag och emma upp till agnes
och sminkade oss och bytte om.
Sedan efter ett tag, efter att vi gått och små ätit av alla
gosaker som maria, nathalie och jennifer bakat,
knappt att man kom i kläderna men vi var klara
i tid när folket börja komma.
Som sakt folket var kanon, grymma människor det finns
att umgås med.. det är toppen.
Vi hade jätte kul, och det hoppas jag fram för allt maria hade.
Det var ju ändå hennes kväll, födelsedags flickan.
Men hon hade ju sin grabb att tjusas med, vilka go hönor.
Det hände mycket under kvällen, första riktigt fyllorna för några.
Bråk, gråt och skratt, men det är ju så det brukar vara.
Dom flesta var glad och det spred sej.
Absolut en kväll jag vill vara med om igen.
Tack gott folk för att ni finns mej nära.

2 kommentarer: