fredag 12 mars 2010

Sluta klaga på oss naturkillar

Jag ska skriva om två saker.

Den första är att jag tycker själv att jag är väldigt
bra på att hålla hemligheter, ibland för bra.
Ibland önskar jag att jag inte är så bra på de.
Men när det gäller att hålla ett löfte för någon annan,
så är jag jävligt stolt över mej själv.
Man kan lita på mej, jag håller de jag lovar.
Det jag menar är bara att ibland känns det som att jag har
några för många hemligheter med mej själv, som jag tror
är bäst att bara jag vet, men inners inne
vet jag nog att det lättar när någon annan också vet.

Den andra är att jag inte fattar vad som är felet haha.
Med typ killar, som går natur och är helt emot mej,
eller jag kan väl inte säga riktigt helt "emot" (o inte bara just mej)
men såna som liksom är nåt speciellt själv, hmm
( jag har inget som helst emot natur vetenskaps killar)
men jag förstår bara inte hur dom kan se så annolunda på en,
än vad typ iv pojkarna gör, eller en annan linje bara.
Och nu kan jag inte säga att det bara är natur killarna som tycker
det här, det kan ju lika gärna vara nån från vilken
annan linje som helst, men jag berättar lite från mej själv.
(och det behöver ju inte bara vara just naturv
men det är från dom jag hört).
Det är svårt att förklara, men det känns som
om det är två helt olika klasser, med utseende och allt.
Som om vi "andra" inte är duglig nog, om ni fattar.
Bara för att jag inte har toppen betyg men har en ring i näsan,
så kollar dom "fina pojkarna" snett? Dom är för fin för oss.
Är det verkligen så, egentligen tror jag inte på de själv.
Ibland gör jag de, när jag hör det.
Men vad ska man göra haha,
förlåt att jag inte valde att gå naturvetenskap.
Jag tror själv, att personen med dom lägsta betygen i skolan,
lätt som en fucking plätt skulle kunna göra om allt och
satsa allt, om det verkligen var de den personen ville, och
skulle komma in på vilken linje som helst utan problem,
med piercing eller inte, helt klart!
Man behöver inte visa sej bättre eller klaga på andra,
vad .. vill man med de, jag tror säkert att det får vissa personer
att må bra,(av att klaga på andra) men det kan jag inte fatta själv.
Tänk er för, ni stora människor som väljer linjer med höga poängval.
Vi andra kan faktiskt också satsa högt !
Och vi är snygg hur vi än väljer att se ut, så håll bara käften :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar