torsdag 4 mars 2010

Niorna i sundsvall

Hello nu sitter jag och ska se på lost.
Men helst av allt vill jag bara att micke sundin ska hämta mej
och säga att jag får sova hos honom.
I morgon är det fredag och jag läääängtar.
Det kommer bli toppen kul, och jag hoppas emma följer med.
Jag ska berätta om vad vi nior i fränstaskolan har gjort idag.
Vi har haft udda sporter och det har varit super kul,
det tror jag dom flesta tyckte faktiskt.
klockan nio gick den beställda bussen från fränsta mot sundsvall.
Vi blev avsläppta på vägen inne i sundsvall eftersom
jag, maria, erik, niklas och fredde skulle ha basket.
Bussen fortsatte åka en bit till för att släppa av folket som
skulle ha andra aktiviteter.
Basketen skulle inte börja förens klockan elva, och vi
var redan där klockan tio, så gick vi till fiket.
Tränaren kom klockan elva, vid namn pontus.
Han visade vart vi skulle byta och och sedan fick vi gå till
rummet där laget "dragons" tror jag dom hette, höll till.
Dom hade en liten bio salong där dom ofta tittade på film,
hur motståndar lagerna spelade och på hur dom själva spela.
Sedan fick vi följa med in i deras omklädnings rum och se på
deras pokal som dom var så malliga över,
fast de va inte mer än rätt!
Sedan tog vi en varsin boll och gick till sporthallen.
Det kom efter ett tag, tre av spelarna i laget och tränade.
Och en av dom visade oss lite trix och så.
Jag minns inte riktigt vart ifrån han kom men han var inte svensk,
han pratade engelska men han var vit, och jävligt snygg, hua.
Jag gick fram och tog i hand, och sa vad jag hette.
Shit vi kom riktigt nära varandra på en gång vi.
Man kanske skulle satsa, ta reda på allt om honom och så.
Bjuda han på bio kanske, eller på en rid tur...
Med mina hästar, vi kanske har en riktig framtid tillsammans.
Ne nog om de, han var ju 201 lång.
Sedan efter basketen, gick vi på sub way
eller vad de nu heter och åt.
En macka, jag va fan mätt när jag betalt för maten.
Jag åt en halv, halv macka resten fick joel.
Bussen tog oss en bit till och vi hamnade på nöjeshallen.
Där jag red tjur av bara den, det var hur kul som helst.
Men jätte svårt, det var sjukt.
Dit måste man fler gånger.
Sedan åt jag en glass, och bussen började rulla hemåt.
Mamma hämtade mej på konsum och
vi åt spagetti när vi kom hem.
Jag har kommit på en sak att ge maria i födelsedagspresent.
Nu ska jag inte skriva mer, utan krypa ner under täcket
se lost, och svara på mickes sms.

orkar inte leta igenom inlägget efter stavfel, det gör jag sen.
HEJ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar